FAQ
Wat is Tannico?
Tannico is 's werelds grootste online winkel van Italiaanse wijnen. We hebben meer dan 12.000 labels in onze catalogus en elke dag bieden we een andere selectie flessen van wijnhuizen uit heel Europa, met een sterke focus op het Italiaanse grondgebied.
Hoe worden de wijnen gekozen die te koop worden aangeboden op Tannico?
Voordat ze te koop worden aangeboden in onze online wijnwinkel, wordt elke fles zorgvuldig geselecteerd en geproefd door ons team van oenologen die de kwaliteit garanderen. Na het proeven van elk label schrijven onze experts een gedetailleerde beschrijving van de kenmerken van de wijn, die beschikbaar is in de productfiche op onze website.
Ik ben een producent/distributeur en wil mijn wijnen voorstellen: wat moet ik doen?
Stuur een e-mail naar info@tannico.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Ik ben geen producent/distributeur maar ik wil toch graag een wijn voorstellen die ik op Tannico.it zou willen kopen: wat moet ik doen?
Schrijf ons een e-mail op info@tannico.nl: ons team zal je suggesties met nieuwsgierigheid en plezier evalueren en zo snel mogelijk contact met je opnemen.
Zijn er kosten verbonden aan een samenwerking met Tannico voor de verkoop van een door mij voorgestelde wijn?
Absoluut niet. Geen enkele wijn die te koop wordt aangeboden op Tannico brengt kosten met zich mee aan de kant van de producenten/distributeurs voor publicatie.
Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig?
Door je gegevens in te voeren op Tannico.it ben je veilig. Lees voor meer informatie onze Privacy Policy.
Moet ik geregistreerd zijn bij Tannico.it om een bestelling te plaatsen?
Ja, je moet geregistreerd zijn. Onze aanbiedingen zijn alleen voor geregistreerde leden.
Hoe kan ik mijn toegangsgegevens wijzigen (e-mail, wachtwoord, etc.)?
Klik gewoon op je naam die je rechtsboven in de header van de site vindt. Van daaruit krijg je toegang tot je persoonlijke datapaneel en kun je veranderen wat je wilt. Als je je account wilt annuleren, schrijf dan naar info@tannico.nl
Ik wil graag contact opnemen met Tannico of suggesties doen: wat moet ik doen?
Jouw mening is erg belangrijk voor ons. Schrijf naar info@tannico.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Kan ik een bestelling annuleren?
Nadat een bestelling is geplaatst en verzonden, is het niet meer mogelijk om deze te annuleren. Als je problemen hebt ondervonden tijdens de aankoop, kun je ons schrijven op info@tannico.nl en uitleggen wat er is gebeurd. We zullen ons best doen om je zo snel mogelijk te antwoorden.
Hoe kan ik een product retourneren?
Raadpleeg voor de retourprocedure onze verkoopvoorwaarden of schrijf ons een e-mail op info@tannico.nl
Ik heb een fles ontvangen die beschadigd is of die me niet bevalt: hoe kan ik deze terugsturen en mijn geld terugkrijgen?
Onze koerier behandelt de pakketten die Tannico naar zijn leden stuurt met zorg. Als om wat voor reden dan ook één of meerdere flessen beschadigd op je adres aankomen, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantenservice via info@tannico.nl en leg uit wat de omvang van de schade is. Onze medewerkers nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
In het geval van beschadigde goederen kan je worden gevraagd om ons de fles te sturen die moet worden geretourneerd en om ons een foto met een beschrijving van de schade te e-mailen om soortgelijke ongemakken in de toekomst te voorkomen.
Als de wijn niet naar wens is, lees dan onze verkoopvoorwaarden in het gedeelte over het retourneren van goederen.
Kan ik mijn afleveradres voor het pakket wijzigen?
Zodra een bestelling is geplaatst, is het niet meer mogelijk om het afleveradres te wijzigen. Als je echter nog geen bestelling hebt geplaatst, kun je je adres op elk gewenst moment corrigeren of wijzigen: klik gewoon op je naam die je rechtsboven in de header van de site vindt. Van daaruit heb je toegang tot je persoonlijke gegevenspaneel en kun je wijzigen wat je maar wilt.
Welke betaalmethode kan ik gebruiken op Tannico?
Je kunt Paypal, Klarna en de belangrijkste creditcards (Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Poste Pay, JCB) gebruiken.
Zijn mijn gegevens veilig als ik een betaling doe?
Bij Tannico ben je veilig: alle betalingsgegevens worden gecodeerd om de hoogste mate van privacy te garanderen.
Wat is de CVV-code van de creditcard?
De CVV-code is een getal van 3 cijfers dat op de achterkant van je creditcard staat.
Ik heb een couponcode maar weet niet hoe ik deze moet gebruiken
Coupons worden gedefinieerd als cadeaubonnen, kortingscodes gegenereerd door de site of uitgegeven door de klantenservice als gevolg van feedback van klanten; de coupon kan niet worden gecombineerd met andere cadeaubonnen of coupons.
De kortingscode die je hebt, moet je invoeren op de overzichtspagina (waar je een lijst met alle flessen ziet). Aan uw rechterkant, onder het totaal, ziet u de woorden 'Ik heb een coupon'. Als je daarop klikt, wordt de ruimte geopend waar je de code kunt invoeren. Als de pagina wordt vernieuwd, zie je de woorden 'Couponcode “XXXX” is toegepast' en wordt het totaal van je bestelling verminderd met de waarde van de coupon. U kunt nu doorgaan met uw bestelling en het verzendadres en de betaalmethode bevestigen. Houd er rekening mee dat je maar één bon per bestelling kunt gebruiken.
De cadeaubon kan in één keer worden ingewisseld. Het uitgegeven bedrag kan dus lager zijn dan de waarde van de bon, maar de bon wordt volledig ongeldig gemaakt en kan niet worden gebruikt voor later gebruik.
Ik heb een factuur aangevraagd, maar kon deze niet vinden in het pakket.Hoe kan ik een kopie krijgen?
Als je de factuur hebt aangevraagd op het moment van aankoop, ga dan naar je profiel, naast je bestellingen vind je de factuur om te downloaden als PDF.
LET OP: facturen worden ongeveer 10 dagen na verzending van je aankoop verzonden. Controleer de datum van je bestelling om de factuur te downloaden.
Wat is de verzendtijd van mijn pakket?
De verzendtijd hangt af van de wijnen die je hebt gekozen. Als alle producten in je winkelwagen “klaar voor levering” zijn, wordt je bestelling binnen 24 uur verzonden, in andere gevallen zie je de geschatte verzenddatum voordat je je bestelling bevestigt.
Kan tannico internationaal verzenden?
Ja, op de pagina Tarieven en Verkoopvoorwaarden kun je zien naar welke landen we verzenden.
Kan ik de verzending van mijn bestelling volgen?
Natuurlijk kan dat. In je persoonlijke paneel, in het gedeelte 'Bestellingen ', kun je je pakket volgen vanaf de fabrikant tot bij jou thuis.
Hoeveel kost het om een pakket te verzenden?
Verzendkosten zijn 30€ voor bestellingen tot 149€. Voor bestellingen tussen 149€ en 249€ bedragen de verzendkosten 15€. Voor bestellingen boven € 249 zijn de verzendkosten gratis.
Wat als mijn wijn kurk heeft?
Hoewel het zelden voorkomt (ongeveer 0,5% van de flessen) kan het gebeuren dat je wijn kurk smaakt. Bewaar in dat geval de defecte fles met inhoud en schrijf naar info@tannico.nl: we zullen onmiddellijk actie ondernemen.
Restitutie of vervanging is niet mogelijk zonder de fles.
Verkoopvoorwaarden voor artikelen uit de catalogus “RARE WINES
Voor flessen in de sectie ZARE WIJNEN accepteren we geen verzoeken om vervanging of klachten. Elke fles heeft zijn eigen bewaargeschiedenis en is gecontroleerd voordat deze te koop wordt aangeboden door het Tannico Team. We kunnen echter niet garanderen dat de wijn na zoveel jaar nog steeds perfect bewaard is. Tannico garandeert dat de staat van de fles precies is zoals beschreven en gefotografeerd op de productpagina. Op de verkoop van deze flessen is daarom de 'as seen and liked' clausule van toepassing.