Wie zijn wij?

Tannico is de grootste wijnkelder van Italiaanse wijnen ter wereld. Na slechts 4 jaar van zijn oprichting, is het Food-Tech bedrijf dat in Italië de meeste investeringen heeft kunnen inzamelen.
Tot nu toe, heeft het meer dan 1 miljoen wijnflessen naar de het buitenland verstuurt.

We zijn de wijnsector grondig aan het veranderen, zowel in de koop als verkoop denkwijzen, door om vijf hoofd pilaren heen te draaien:

TECHNOLOGIE. INNOVATIE. PASSIE. VISIE. MOED.

We zijn in 2012 ontstaan, toen Marco Magnocavallo, ondernemer met een lange ervaring in de digitale sector, vooral in web uitgeverij en durfkapitaal, een maatschappij met enkele partners oprichtte. Vandaag telt Tannico 13.000 etiketten in zijn catalogus – waarvan 80% Italiaanse wijnen zijn – uit 2.000 wijnhuizen met een leveringstijd van 24/48 uur in Italië, van een dag in Milaan en ongeveer 72 uur in de 19 landen waar de firma al actief is.

Dankzij een vooruitstrevende technologie en een originele en overweldigende visie, proberen wij te strijden tegen de ouderwetse denkwijzen waarop de wijnsector zich baseert en de traditionele regels dat deze branche in de jaren vastgelegd heeft, zowel qua etiquette als qua marktprincipe.

Onze revolutie vindt plaats op een e-commerce platform en op B2B niveau, met twee nieuwe diensten gelanceerd tussen 2016 en 2017 voor de wijnkelders: Tannico Intelligence het innovatieve platform voor marketing analysis, en WinePlatform , om de wijnbedrijven te helpen uit een technologisch en logistisch oogpunt tijdens de verkoop van hun producten.

Bovendien hebben wij een Horecadienst die een breed assortiment producten en een efficiënte leveringsdienst biedt, op maat gemaakt voor restaurants, cafés en hotels om ze te helpen de voorraadkosten te verlagen.

Met een team van 25 mensen, waarvan de meeste jonger dan 35 jaar zijn, heeft Tannico in de loop van de jaren veel investeringen van fondsen en particulieren aangetrokken. In totaal hebben we, tot nu toe, meer dan 5,5 miljoen euro ingezameld.

Tannico in cijfers:

  • 13.000 producten te koop
  • 2.000 wijnhuizen in de catalogus
  • 250.000 wijnflessen in de opslagruimte van Arese (Milaan)
  • Meer dan 1 miljoen flessen verstuurt naar het buitenland
  • 5,5 miljoen euro ingezameld

Neem contact met ons op:

De kenmerk van Tannico? Zijn moed.

Moed in de technologische keuzes, moed in de manier van vernieuwen, moed om in de ban van een business te raken zonder haaien te worden, moet in de visie en in de toekomstige bedrijfsontwikkelingen.

Kortom, moed om te durven


Marco Magnocavallo - CEO & MEDE-OPRICHTER

TANNICO



Il magazzino di Tannico

De opslagruimte van ruim 5.000 m2 net buiten Milaan waar we een voorraad van meer dan 250.000 flessen uit meer dan 2.000 wijnhuizen hebben.