Gratis verzending meer dan 149€
Gratis verzending meer dan 149€
Gratis verzending meer dan 149€
Gratis verzending meer dan 149€
Untitled-1

De Tannico Group is sinds 2013 actief in Italië en sinds 2021 in Frankrijk dankzij de overname van VALAP, een van de grootste e-commerce operatoren van wijn en sterke dranken in Frankrijk. In 2021 hebben de twee bedrijven meer dan 600.000 bestellingen verwerkt en wereldwijd 4,5 miljoen flessen geleverd, waardoor het jaar werd afgesloten met een omzet van meer dan 76 miljoen euro (+105% ten opzichte van het voorgaande jaar). In 2020 nam Campari Group een belang van 49% in Tannico en in juli 2021 toetrad Moët Hennessy (een onderneming van de LVMH-groep) tot het kapitaal van Tannico met een belang van 50% via een joint venture met Campari Group.

Eveneens in 2021 huldigde Tannico het nieuwe en futuristische pakhuis in Castel San Giovanni (bij Piacenza) in, waar een volledig geautomatiseerde en gerobotiseerde fabriek meer dan 500.000 flessen herbergt en waar, dankzij de grote aandacht voor milieuduurzaamheid, het grootste deel van het jaar de systemen uitsluitend gebruik maken van hernieuwbare energie dankzij meer dan 3000 vierkante meter zonnepanelen.

De Tannico Group wil een revolutie ontketenen in de wijnsector, zowel wat betreft de logica van de aankoop als van de verkoop, door te steunen op de vijf pijlers van het bedrijf: technologie, innovatie, passie, visie en vooral moed.

Het bedrijf is actief op de B2C-markt met de Tannico-website in 23 landen over de hele wereld en VALAP in Frankrijk, in B2B met de Tannico.biz-service die is gewijd aan het Ho.re.Ca.-kanaal, en in de fysieke wereld met de Wine Bar in Milaan en de Wine Corner op de Mercato Centrale, ook in Milaan.

Met een catalogus van meer dan 12.000 etiketten van ongeveer 2.500 verschillende wijnhuizen, voldoet Tannico zelfs aan de meest veeleisende niches met een zone gewijd aan Zeldzame Wijnen: merkwaardige etiketten, verzamelwijnen en unieke flessen. Een sectie gewijd aan alle grote liefhebbers en kenners van de sector, met een steeds wisselende catalogus van ongeveer 500 referenties, die allemaal online kunnen worden gekocht.

De kenmerk van Tannico? Zijn moed.

Moed in de technologische keuzes, moed in de manier van vernieuwen, moed om in de ban van een business te raken zonder haaien te worden, moet in de visie en in de toekomstige bedrijfsontwikkelingen.

Kortom, moed om te durven


Marco Magnocavallo - CEO & MEDE-OPRICHTER

Il magazzino di Tannico Het pakhuis van meer dan 6.000 m² in Castel San Giovanni (PC) waar wij meer dan 500.000 flessen van meer dan 2.500 verschillende wijnhuizen opslaan.


De Tannico Groep in cijfers:

  • 76 miljoen euro omzet (jaar 2021)
  • Actief in 23 landen wereldwijd
  • Meer dan 4.500.000 flessen wereldwijd verscheept en 600.000 orders verwerkt (jaar 2021)
  • Meer dan 12.000 wijnen in de verkoop
  • 2.500 verschillende wijnhuizen
  • 500.000 flessen in het pakhuis van Castel San Giovanni
  • 48 millions opgehaald in 6 ronden


PERSCONTACTEN:
e-mail: press@tannico.it

DOWNLOAD HIER ONZE PRESS KIT

HET PROJECT

Tannico spreekt over wijn met een nieuwe taal, die verder gaat dan de traditionele codificaties die de sector in de loop der jaren heeft opgelegd, zowel op het gebied van etiketten als van marktlogica.

De site richt zich tot een brede en veelzijdige doelgroep van kenners, liefhebbers en beginners, verenigd door hun passie voor wijn en nog meer door hun nieuwsgierigheid om nieuwe dingen te ontdekken en hun smaak op een persoonlijke manier te perfectioneren.

Anderzijds heeft Tannico in de afgelopen jaren de juiste instrumenten ontwikkeld om de markt te veranderen. Steunend op geavanceerde technologie en met een originele en ontwrichtende visie bestrijdt zij met overtuiging de thans achterhaalde logica's waarop deze sector is gebaseerd, te beginnen met de wijziging van het distributienetwerk en het vermijden van te veel tussenpersonen.

DE BUSINESS

In 2021 verkocht en leverde de Tannico Group 4.500.000 flessen wereldwijd. De catalogus is zeer uitgebreid, evenals de prijsklasse van de flessen die te koop worden aangeboden. Daarnaast is er een selectie van ambachtelijke producenten en buitenlandse wijnhuizen die Tannico exclusief voor de Italiaanse markt importeert.

De business-to-consumer-dienst is momenteel actief in 23 landen in Europa en wereldwijd, met levertijden die variëren van enkele uren in Milaan - met de mogelijkheid het tijdstip te kiezen - tot 24/48 uur in heel Italië en binnen veertien dagen in de Verenigde Staten.

Om in te spelen op de toename van het handelsvolume en de expansie van haar referentiemarkten, blijft de onderneming ook op logistiek gebied investeren en innoveren. In 2021 heeft Tannico zijn nieuwe opslagplaats in Castel San Giovanni in gebruik genomen. Met een ruimte van 6000 meter en een capaciteit van 500.000 flessen die onder gecontroleerde temperatuur worden opgeslagen, is het nieuwe magazijn 4 keer efficiënter dan F&B-opslagplaatsen in Europa. In 2021 werden tot 5.000 zendingen verwerkt en werden 60.000 flessen per dag verzonden.

Il magazzino di Tannico Het pakhuis van meer dan 6.000 m² in Castel San Giovanni (PC) waar wij meer dan 500.000 flessen van meer dan 2.500 verschillende wijnhuizen opslaan.

DETAILHANDEL EN FYSIEKE ERVARINGEN

Vanaf 2020 zal Tannico zijn merk consolideren met de opening van zijn eerste flagship store in Milaan: Tannico Wine Bar, ingehuldigd op 1 juli in Via Savona 17 in het hart van de designwijk en de Tannico Wine Corner binnenin het grote Mercato Centrale project, vlakbij het station, eveneens in Milaan. Beide zijn wijnbars met een paar verschillen: in de flagship store is wijn niet langer de enige hoofdrolspeler, maar gaat hij - van aperitief tot afterdinner borrel - vergezeld van een keuken met een sterke nadruk op grondstoffen en seizoensgebondenheid. In Via Savona 17 worden tal van evenementen georganiseerd, zoals activiteiten met een wijnthema, vergezeld van gerechten die door de chef-kok van Tannico zijn bereid - zoals de Tannico Flying School en de Master Experience. In de wijnbar hebben al samenwerkingen met gastchefs plaatsgevonden, d.w.z. diners met enkele Milanese chefs en restaurants (zoals Gastronomia Yamamoto, om er maar één te noemen), in combinatie met wijnen die door de sommeliers van Tannico zijn uitgekozen. De Mercato Centrale corner daarentegen wordt de enige wijnwinkel in het food court project en zal zich meer toespitsen op wijn van het vat en take-away.

De Tannico Groep in cijfers:

  • 76 miljoen euro omzet (jaar 2021)
  • Actief in 23 landen wereldwijd
  • Meer dan 4.500.000 flessen wereldwijd verscheept en 600.000 orders verwerkt (jaar 2021)
  • Meer dan 12.000 wijnen in de verkoop
  • 2.500 verschillende wijnhuizen
  • 500.000 flessen in het pakhuis van Castel San Giovanni
  • 48 millions opgehaald in 6 ronden


PERSCONTACTEN:
e-mail: press@tannico.it

DOWNLOAD HIER ONZE PRESS KIT