Veelgestelde vragen (FAQ)

Wat is Tannico?

Tannico is een online shop voor wijnliefhebbers. Elke dag selecteren wij de beste wijnkelders van Europa, met een oog voor het Italiaanse gebied, en we bieden deze met een concurrerende prijs aan onze klanten aan.

Hoe worden de wijnen gekozen?

Voordat we de wijnen te koop zetten, wordt elke fles zorgvuldig geselecteerd en geproefd door onze wijnkenners die er de kwaliteit van kunnen garanderen. Nadat ze alle etiketten hebben geproefd, kunnen onze wijnkenners gedetailleerde omschrijvingen van de eigenschappen van onze wijnen samenstellen, die op onze website te vinden zijn.

Ik ben een producent/distributeur en ik zou jullie graag mijn wijnen willen voorstellen: wat moet ik doen?

Schrijf een e-mail aan info@tannico.nl ons team zal je voorstel met nieuwsgierigheid en plezier overwegen en we zullen zo snel mogelijk met je contact op nemen.

Ik ben geen producent/distributeur maar ik zou jullie wel een wijn willen voorstellen, die ik graag op Tannico zou willen vinden: wat moet ik doen?

Schrijf een e-mail aan info@tannico.nl: ons team zal je voorstel met nieuwsgierigheid en plezier overwegen en we zullen zo snel mogelijk met je contact op nemen.

Hangen er kosten aan vast om met Tannico samen te werken, om een door mij voorgestelde wijn te verkopen?

Absoluut niet. Geen enkele wijn die op Tannico wordt verkocht heeft kosten voor de producent/distributeur voor de publicatie.

Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig?

Op Tannico zijn je gegevens veilig. Voor meer informatie raadpleeg het Privacy Beleid.

Moet ik een account bij Tannico.it hebben om een bestelling te doen?

Ja, onze aanbiedingen zijn gereserveerd voor de klanten die een account op onze website hebben.

Hoe kan ik mijn inloggegevens veranderen (e-mail, wachtwoord, enz.)?

Je moet gewoon op je naam klikken rechts bovenaan. Vandaar heb je toegang tot de pagina met je eigen gegevens en daar kun je alle veranderingen aanbrengen. Als je je account wilt verwijderen, neem contact met ons op via info@tannico.nl.

Ik wil contact met Tannico opnemen om wat advies te geven: wat moet ik doen?

Je mening is heel belangrijk voor ons. Schrijf ons een email aan info@tannico.nl en we zullen zo snel mogelijk op je verzoek reageren.

Mag in een bestelling annuleren?

Nadat een bestelling geplaatst is, kun je hem niet meer afzeggen. Als je problemen tijdens de aankoop hebt gehad, neem contact met ons op via info@tannico.nl en leg ons het probleem uit. We zullen zo snel mogelijk op je e-mail reageren.

Hoe kan ik een product teruggeven?

Raadpleeg onze verkoopvoorwaarden of schijf een e-mail aan info@tannico.nl om informatie over de retournering te vinden.

Ik heb een beschadigd fles gekregen of die me niet bevalt: hoe kan ik hem retourneren en een vergoeding krijgen?

Onze koerier is altijd heel voorzichtig met de bezorging van de pakketten van Tannico. Als om wat voor reden ook de flessen op je adres beschadigd zullen aankomen, neem meteen contact met onze klantenservice op via info@tannico.nl om de omvang van de schade te bepalen. Onze medewerkers zullen je zo snel mogelijk helpen.

In het geval van beschadigde goederen, zouden we je kunnen vragen om de beschadigde fles terug te sturen en ook om een e-mail te sturen met als bijlage een foto met de omschrijving van de schade, om in de toekomst soortgelijke problemen te vermijden.

Als u niet tevreden bent met uw wijnkeuze, raadpleeg onze verkoopvoorwaarden in de retournering pagina.

Kan ik mijn bezorgadres wijzigen?

Nadat een bestelling geplaatst is, kun je helaas je bezorgadres niet meer veranderen. Anders kun je op elk moment je adres herzien op wijzigen: je moet gewoon op je naam klikken rechts bovenaan. Vandaar heb je toegang tot de pagina met je eigen gegevens en daar kan je alle veranderingen aanbrengen.

Welke betaalmethode kan ik op Tannico gebruiken?

Op onze website kun je met creditcard betalen, inclusief Paypal en Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express e Poste Pay. Je kan ook contant betalen op het moment van de bezorging.

Zijn mijn gegevens veilig tijdens de betaalprocedure?

Bij Tannico ben je veilig: alle informatie die u bij de betaling verstrekt, wordt volledig geëncrypteerd om de maximale veiligheid te waarborgen

Wat is de CVV code van een creditcard?

Een CVV code bestaat uit 3 cijfers en is te vinden op de achterkant van de kaart.

Ik had een factuur aangevraagd maar die heb ik niet ontvangen. Hoe kan ik er een kopie van hebben?

Je kan je factuur als Pdf-bestand in je Profiel vinden, naast je betalingen.
LET OP: facturen worden ongeveer 10 dagen voor de verzending uitgegeven. Check de datum van je bestelling om de bijhorende factuur te kunnen downloaden.

Wat zijn de bezorgtijden?

De bezorgtijden hangen van de wijnkelder en het aantal bestellingen af. Als er in je winkelwagen alleen producten zijn met het label “direct verzenden”, zal de koerier je bestelling binnen 24h werkuren aannemen. Anders, zal je een bericht krijgen met de verschillende tijdsperken waarin wij de producten zullen versturen.

Zorgt Tannico voor internationale verzendingen?

Ja, zeker. Klik hier om te ontdekken naar welke landen we naartoe sturen.

Kan ik mijn bestelling traceren?

Zeker. Om je bestelling te traceren, moet je gewoon in je persoonlijke pagina bij “ Bestelling” klikken om de staat en het traject van je pakket te volgen, van de fabrikant tot aan de bezorging.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten hebben een vaste prijs van 6,95€ per pakket. Voor bestellingen van meer dan 89€, zijn de verzendkosten gratis.

Mijn wijn heeft een kurksmaak, wat moet ik doen?

Het kan gebeuren dat een wijn naar kurk smaakt. Het gebeurt echt zelden (de % ligt onder 0,5%), maar, mocht het voorvallen, kun je gewoon een e-mail aan info@tannico.nl schrijven en we zullen meteen een oplossing vinden.